maandag 17 mei 2010

Vrijdag 14 mei 2010

Ik ben onderweg, maar voel de vele kilometers van gisteren nog veel te goed in de benen.

Na een regenachtige nacht heb ik de tent opgebroken en ben op pad gegaan. Met dat opbreken is trouwens wel iets raars aan de hand.
De afgelopen nachten heeft het steeds langdurig geregend, tot in de ochtend. Ik blijf dan een tijdje wachten tot de regen stopt.
Op een gegeven moment word ik het dan zat en doe de tent open. Dan maar nat opbreken denk ik dan. Echter, steeds als ik de tent openrits stopt het met regen, breekt de zon door en wordt de temperatuur flinkt opgepookt. Vreemd!

Ok, na drie weken heb ik recht van spreken: Roemenen zijn geen culinaire wonderdokters. Misschien vinden ze dat zelf wel. Maar ik niet. Kippensoep is een goedje gemaakt van bouillon, meestal van sterk wisselende kwaliteit, met daarin een flink blok eh...... kip. Op zichzelf een goede keuze: kip in kippensoep. Maar tis allemaal wat grof. Ciorba de burta staat met stip op !Een bouillon getrokken van het drilvet van een varkensbuik. Dat is nog tot hier aan toe. Maar de hele bak wordt voor de helft gevuld met bouillon en voor de h (luister even naar Sean Paul - Press it up, dat wordt door mijn buurman geadviseerd namelijk, hij heeft het op 10 staan, heel fijn voor de concentratie, een o ja, de Champions finale gaat tussen B. Munchen en Inter..........) elft met dat drilvet. Lekker!!! (50cent is ook een hele goed band........, even youtuben maar beste volgers, dan weet u wat ik doorsta hierzoot).

Ik ontbijt in Negresti. Daar voer ik een soort van gespek dat ik heel wat keren heb moeten voeren tijdens een 'rustpauze'. Ollanda Fooball: Gullit, van Basten, Snaider, van der Sar, Croiff. Ik heb maar wat bekende Roemeense spelers gegoogled. Zodat ik ook wat namen kan uitwisselen.

Ik doe het kalmpjes aan vandaag. Ik fiets van Dumesti naar Vaslei een etappe van slechts 35 kilometer.

Om 13.30 uur stop ik en vind een eenvoudig en dus prima hotel.

Ik doe een duurloop van anderhalf uur langs een drukke weg met heel veel blaffende en net niet bijtende honden. Daar ga je heel hard van lopen. Daarom heet het vast hardlopen. Of hondlopen. Dat had ook gemakkelijk gekund. Hond-hard-lopen. Hoe dan ook: hardlopen is in Roemenie geen volksport. Vele verbaasde blikken en naroepen wel. Dat is volksport nummer 1 hier.


Hardlooplogboek
DL 1.30 uur DL1, waarvan 10 min DL 2
Gevoel: goed
Temp.: + 30 graden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten