maandag 3 mei 2010

Donderdag 29 april 2010

Vandaag blijf ik plakken. Letterlijk en figuurlijk. En nog wel wel drie keer ook.

Ik ben in Hodmezovasarhely. Ik verblijf op een camping met therminale baden. En omdat ik best wel 's wil voelen hoe het is om een dagje terminaal te zijn blijf ik plakken.

De camping en de baden worden bevolkt door vijftige plussende buitenlanders of buitenlanders die vijftig plus zijn. Beide is waar. De meeste hebben overigens reumatische klachten. Het water schijnt de pijn te doen verminderen. Ik spring er ook bij in ondanks het ontbreken van reuma. En ook de vijftig moet ik nog maar zien te halen. Het water heeft een reinigende werking op mijn gehele lichaam maar ook op de opdruk van mijn sportbroek. Die weekt er in vijf minuten vanaf.

Verder heb ik mijn eerste lekke band te p(l)akken. Een klusje dat snel geklaard is.

In de namiddag doe ik een rustige duurloop met aan het eind een paar pittige versnellingen. Het leuke van hardhollen is dat je op plekken komt waar je met de fiets (en met een auto) niet snel komt. Zo loop ik op de heenweg langs een overdekte markt waar nog best veel mensen lopen. Op de terugweg is het er rustiger en loop ik over de markt. Ik trek veel bekijks.

O ja, voor wat betreft het derde en laatste plakken: het is bloedjeheet.

's Avonds eet ik op een terras vers gemaakte knoflooksoep. Hoeveel verse knofloken er in deze soep verwerkt zitten verraad de kok niet. Echter, verkering op korte termijn zit er zeker niet in.

Hardlooplogboek
1.15 uur, zeer warm, 1e 15 min slecht daarna DL 1,25, goed ritme, 6 versnellingen van 1 min, 0,5 min pauze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten